Győri Szolgáltatási SZC Haller János

Általános Iskolája, Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája

Fenntartó

Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal Főösztálya
Győri Szolgáltatási Szakképzési Centrum

Működtető

Mosonmagyaróvár Város Önkormányzata
2.png

A mazsorett módszertani modelljének bemutatása

A program célja:

  • Alakítsa ki a tanulókban a tánc iránti szeretetet, a rendszeres munka igényét, a gondolkodás szükségességének tudatát.
  • Ösztönözze a tanulókat az alkalmi eseményeken való szereplésre / iskolai, városi, területi, megyei és országos szinten /, érzelmi nyitottságra, egészséges életmódra, külső megjelenésének igényességére / testtartás, ápoltság, öltözködés /, a saját tudásuk fejlesztésére, a felkészítő táborokban való részvételre.
  • Adjon teret a tanulók fantáziájának, improvizációs készségének kibontakozására, kreativitás megnyilvánulására.
  • Tudatosítsa a tanulókban, hogy a tánc tanulásán keresztül fejleszti saját akaratát, ízlését, személyiségét, alkalmazkodóképességét.
  • Olyan szakmai-módszertani eljárás bemutatása, amely az elméleti ismeretektől halad a gyakorlati tudnivalók felé.
  • A tehetséggondozás rendszerszemléletű megvalósítása intézményi és intézmények közötti szinten.
  • A hatékony tehetséggondozáshoz kapcsolódó megfelelő szervezeti keret kialakítása.
  • A tehetséggondozás legkisebb szervezeti egységének, a tehetségműhely eredményes működésének megszervezése, fenntarthatóságának biztosítása. - Külső kapcsolódási pontok kialakítása a fejlesztés hatékonyságának növelése érdekében.

Kapcsolódó részcélok

  • A tehetség elméleti összetevőinek megismertetése
  • A tehetség felismerése, az azonosítás lehetőségei
  • A szubjektív szűrés jelentősége, megvalósításának módszerei, eszközei.
  • Az objektív szűrés szerepe.
  • A tehetséggondozásban alkalmazott modellek, eljárások, munkaformák megismertetése.
  • Segítségnyújtás intézményi szintű tehetségpont létrehozásához.
  • Ajánlások a tehetségpont sikeres működéséhez.
  • Tehetségpont működési szabályainak megismerése.
  • Személyi és szakmai minimumkövetelmények a tehetségpont alakításához.
  • Tehetséggondozó program leírása.
  • Párhuzamos tanmenet összeállítása.
  • A tehetségpontok hálózatába kapcsolódás módjának megismertetése.
  • Az együttműködési megállapodások kötésének jelentősége.
  • Kapcsolódás az Országos Tehetségnap rendezvényeihez.
  • A civil szervezetek lehetőségeinek megismerése a tehetséggondozás támogatására.
  • A szülők támogatásának elnyerése, elkötelezettségük fejlesztése a tehetséggondozás, mint értékteremtés iránt.

A módszertani modell folyamatának kialakítása:

  • Mazsoretteseink külön lehetőséget kapnak a tehetséggondozásra az iskolánkban működő jó gyakorlat és a mazsorett tehetségműhely keretein belül. A tehetséggondozásunk legnagyobb eredménye, hogy az idősebb lányok már külön csoportot vezetnek, részt vállalnak az utánpótlás fejlesztésében.
  • Papíralapon kidolgoztuk a botforgatás technikáját, melyet DVD anyaggal is kiegészítettünk. - Mentorprogram

Fejleszthető kompetenciák bemutatása

  • Értelmezési képességek fejlesztése: megfigyelés, törvény- és szabályalkotás, - emlékezet, kombinálás
  • Pozitív, negatív, reális, irreális énkép megismerése.
  • Kommunikációs készség fejlesztése.
  • Önálló tanulás módszereinek elsajátíttatása.
  • Memória fejlesztése.
  • Az alapvető szellemi és fizikai (manuális, mozgásos) tanulástechnikák ismerete, készsége.
  • Kialakítani a tanulókban a rendszeres munka igényét, a gondolkodás szükségességének tudatát, a saját tudásuk fejlesztését.
  • Érzelmi nyitottságra, egészséges életmódra nevelés.
  • További célunk teret adni a tanulók fantáziájának, önálló koreográfiák készítésével.
  • Esélyegyenlőséget biztosítunk azáltal, hogy a hátrányos helyzetű, tanulási nehézséggel küzdő tanulók is elsajátíthatják ezt a mozgáskultúrát.
  • Jobb – bal agyfélteke koordinációját fejlesztjük, mely a tanulási koncentrációra is pozitív hatást fejt ki.
  • A koreográfia tanulása során fejlődik memóriájuk, térlátásuk, formaérzékük.
  • Az esélyegyenlőség által lehetőséget kapnak a közösségben átélt sikerélményhez, fejlődik szociális kompetenciájuk. Intézményünk jó hírnevét visszük csoportjainkkal országszerte.
  • Az európai tánckultúra beépítése a normál tantervű általános iskolai oktatásba.

Alkalmazott pedagógiai eljárások

  • Munkakultúránkat nyitott oktatási környezet jellemzi
  • Gimnasztika bemelegítő, lazító, nyújtó gyakorlatok csoportosan tanári irányítással.
  • Erőnléti feladatok. - Bottechnika: bemelegítés tanári, majd novembertől tanulói felkészüléssel, irányítással.
  • A gyakorlati oktatás módszerei:
  • Egyéni segítségnyújtással, differenciálással történő oktatás.
  • Az ügyesebbek is segítik társaikat a felzárkóztatásban.
  • Egyéni, páros gyakorlatok, kis – és nagycsoportos feladatok végzése.
  • A tehetségesebb tanulókkal külön felkészítés a versenyekre.

Tárgyi és humánerőforrás feltételei

  • Szakképzett táncoktató és az ő munkáját segítő testnevelő.
  • Asszisztensek (egy éves csoportvezetői képzés után)
  • Szülők (ruhák varratásába, programjaink lebonyolításába bevonjuk a szülőket)

Eszközellátottság

A mazsorett botot debreceni gyártótól tudjuk megrendelni. Ha a szülő megvásárolja gyermekének a botot, akkor otthon is tudja gyakorolni a tanuló a botforgatási elemeket. Akinek erre nincs lehetősége, annak a meglévő készletből biztosítjuk a tanórai eszközhasználatot. A pomponokat és a zászlókat csak tanórákon használják a lányok. Helyszín: tornaterem, aula.

Eredmények nyomon követésének lehetőségei, fenntartását szolgáló lépések

Az iskolánk honlapján, a napi sajtón keresztül /Kisalföld, Mosonvár megye, Lajta Pressz/, a városi televízióban és a Kék Duna rádióban tájékoztatjuk az érdeklődőket. Minden eredményt eljuttatunk a város vezetéséhez, ennek eredményeképpen a Sport Gálán is elismerésben részesülnek versenyzőink. A csoportok részt vehetnek a Területi mazsorett versenyeken is, ahol előírt szabályoknak, kritériumoknak kell megfelelni. A produkciót szakértő zsűri értékeli a pontozólapon megadott szempontok alapján: Bevonulás - kivonulás - mosoly - előadás - bottechnika - koreográfia - zene és tánc összhangja. Ezen megmérettetésekre a bátrabbak, ügyesebbek maguk alkotják meg a koreográfiát, melyhez zenét, ruhát is választanak. Az eredményességüket nem csak a helyezés, hanem a zsűri értékelése alapján is mérhetjük, a versenyzők tanulhatnak a tanácsokból, a véleményekből.

2. 7. Az adaptálás folyamatának bemutatása

  • Személyes találkozás a gyakorlat vezetőjével
  • Hospitálás során bemutatjuk a jó gyakorlatot,
  • Tapasztalatok gyűjtése, az átvétel feltételeinek megbeszélése
  • Az adaptáció folyamatának, időbeosztásának egyeztetése
  • A program egyes tevékenység elemeinek bemutatása külön foglalkozásokon - A gyakorlati részek elsajátítása - A jó gyakorlat bevezetése, a mentorálás mellett

2. 8. Alkalmazásának lehetőségei a mindennapi gyakorlatban

  • 1-8. osztályban, évfolyamonként összevonva heti egy testnevelés óra keretében.
  • Alsó tagozatban heti 1, felső tagozatban heti 2 órában fejleszthetik tudásukat.
  • „Tehetségműhely” heti 1órában

Bázisintézményi kapcsolattartó:

Szalainé Sándor Katalin

E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát., Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Mobil: 06/30-536-3369

Jelen tanulója, a jövő mestere

 

 

A Győri Szolgáltatási Szakképzési Centrum Haller János Általános Iskolája, Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája 14. évfolyamos tanulója, Heitler Károly a Győr- Moson- Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által szervezett " Jelen tanulója, a jövő mestere" megyei versenyen a Szakmájában legkiválóbb tanuló és legkreatívabb díszasztal különdíjat nyerte el, amely szerint 1 főre szóló mestervizsga tanfolyamot kapott pincér szakmában.

Felkészítő tanárát, Preisinger Tibort rendkívül büszkeséggel töltötte el.

Linkek nyelvtanuláshoz

Győri Szolgáltatási Szakképzési Centrum

Cím: 9024 Győr, Nádor tér 4.
Weblap: http://www.gyszszc.hu/
Főigazgató:
Andrássy Katalin
E-mail: foigazgato.gyszszc@gmail.com
Telefon: +3696319244
Mobil: +36204251310
Szakmai főigazgató-helyettes: Csörgits Krisztián
Email: foigazgato.gyszszc@gmail.com
Telefon: +3696319244
Mobil: +36203700671
Gazdasági főigazgató-helyettes: Nagy Péterné

Tagintézmények

Könyvtári nyitva tartás

 Hétfő  800 - 1300
 Kedd  900 - 1400
 Szerda  800 - 1300
 Csütörtök 800 - 1500
 Péntek  900 - 1200

Könyvtárosok:

  • Tóthné Lengyel Veronika
  • Erdősné Szabó Csilla